Múlt héten, amikor már elegem lett a Facebook oldalamból, rápörgettem a „weboldal készítés” kifejezésre, és amit találtam, az teljesen felnyitotta a szemem. Tudod, amikor az ember már annyira kétségbeesett, hogy bármit kipróbálna, és aztán rábukkan valamire, ami tényleg működik.
Este, miután végre leraktam a munkát, nekiálltam alaposabban utánanézni ennek a cégnek. Azt hittem, csak egy újabb üres ígéret lesz, de basszus… öt óra és három kávé után még mindig olyan referenciákat találtam, hogy leesett az állam. Nem marketingszövegek voltak, hanem valódi vállalkozók igazi sikertörténetei.
Volt ott egy cukrász csaj sztorija, aki úgy írta le az élményét, hogy teljesen magával ragadott. „Srácok, délben megrendeltem, másnap reggel már a sütiket árultam online!” – írta, és ettől teljesen beindult a fantáziám. De ami igazán meggyőzött, az egy idős bútorasztalos videója volt, aki megmutatta, hogyan duplázta meg a forgalmát az új weboldallal.
A nagy kérdés persze az árnál jött. A barátnőm csak nézett rám: „Te most komolyan ennyi pénzt akarsz kifizetni egy weboldalért?” De elmagyaráztam neki, hogy ez nem kidobott pénz, hanem befektetés. Egy órát chateltem az ügyintézővel, aki úgy magyarázott el mindent, mintha a tesómmal beszélgetnék.
Amikor végre elküldtem az anyagokat, kezdődött a varázslat. Délelőtt tizenegykor még csak ötleteltünk, estére már a kész dizájnt nézegettük. Te, olyan gyorsan dolgoztak, hogy alig győztem követni az e-maileket. A fejlesztő srác még este kilenckor is küldött üzenetet – mondjuk lehet, hogy ő is éjszakai bagoly, mint én.
Most, hogy már egy hete működik az oldal, teljesen más szintre került a vállalkozásom. Úgy néz ki a honlapom, mint egy menő startupé. A múltkor az egyik versenytársam felhívott és megkérdezte, hogy melyik nagy céggel csináltattam, mert neki is kéne egy ilyen.
És tudod mi a legjobb? Hogy minden funkció úgy működik, mint az óra. A megrendelések automatikusan jönnek, a galéria villámgyorsan tölt be, és még mobilon is olyan szép, mint egy menő app. A múltkor a haver azt mondta: „Te, ez most komolyan a tiéd? Olyan, mint egy amerikai cégé!”
A forgalom meg… na, az valami hihetetlen. Mióta él az új oldal, naponta jönnek az érdeklődők. A múltkor még Ausztriából is írtak – mondjuk lehet, hogy most már tényleg el kéne kezdenem németül tanulni. De tudod mit? Megérte minden fillért!
És a legviccesebb? A haverom, aki mindig azzal cukkolt, hogy minek nekem weboldal amikor ott a Facebook, most már azt kérdezgeti, hogy neki mennyiért csinálnának egyet. Szerintem már írja is az ajánlatkérést, csak még nem meri bevallani, hogy nekem volt igazam.
Most már csak azt kell kitalálnom, hogyan mondjam el a barátnőmnek, hogy a következő projekt egy komplett webáruház lesz… De ez már egy másik sztori!